Slikovnica je najčešće prva knjiga u djetetovu životu uz pomoću koje ono razvija govor, bogati fond riječi, pobuđuje emocije, razvija djetetovu maštu, te stvara naviku za korištenje knjige i ljubav prema njima. U kvalitetnoj se slikovnici tekst i ilustracija skladno upotpunjuju, ne nadmeću se. Ilustracija obogaćuje tekst, dajući mu novu dimenziju i omogućava djetetu da, dok odrasli čita tekst, ono istražuje sliku. Ilustracija u slikovnici, između ostaloga, upućuje i ističe ono važno u priči i stvara ukupnu atmosferu. Zbog svega je navedenoga, osim tekstopisca, neodvojiva ili bez njega nezamisliva uloga ilustratora. Ilustrator svojom vještinom pretvara imaginaciju zadanog teksta u konkretan “otisak” ili trag svjetla na papiru, obogaćujući, nadopunjujući i likovno oblikujući izgovorenu ili napisanu riječ. Odnos slike i napisanog teksta određuje kome je knjiga namijenjena po dobnoj skupini. Tako je u pravilu, slikovnica knjiga sa slikama bez teksta namijenjena najmlađima tj. djeci koja još ne znaju čitati. Slike su jednostavne, jasnog crteža, te čistih ploha i boja. Kako se pojavljuje sve više teksta, ilustracije su složenije, te nastoje slikom predočiti tekst, dok za starije čitatelje, ilustracija može biti i zahtjevnija, složenije strukture i sadržaja. Bogati fond Gradske i sveučilišne knjižnice Osijek osigurava da svaki od vaših mališana pronađe nešto za sebe, noviteti pristižu svakodnevno, a teme koje pokrivaju uistinu su šarolike.
Valja imati na umu kako je redovito čitanje najvažniji element koji vodi do kulture čitanja. Da bi osoba čitala ona mora biti okružena knjigama. Dostupnost knjiga najvažnija je u tom procesu jer su za razvoj čitalačke motivacije iznimno važni obiteljski odlasci i druženja u knjižnici, pregledavanje i posudba knjiga. Poticati čitateljske navike i stvarati interes za knjigu nužno je razvijati odmalena. Razvijanje je čitalačkih navika kod djece dugotrajan proces i počinje već od predškolskog perioda.
Kada govorimo o problemskim slikovnicama, umjetnički izričaj djeci pruža priliku iskaza maštovitosti, iskrenosti i spontanosti. To može biti iskustvo koje će ih kroz određeno vrijeme odvesti ka osobnom ispunjenju i emotivnom iscjeljenju. Doživljaj koji se javlja u kreativnom procesu pridonosi poboljšanju zdravlja i podiže kvalitetu življenja. Koristeći se “ljekovitim pričama” djecu potičemo da razvijaju interes za svijet izvan sebe i na taj način smanjuju emocionalni pritisak koji im problem stvara. Istovremeno im se otkriva kako i drugi imaju probleme slične ili iste njihovima, i konačno, nude im se raznolika rješenja, koja vode do promjene stavova i ponašanja. Problemska priča, kao i svaka dobra priča pomaže djeci da razviju empatiju, svijest o sebi, razumijevanje i ljubav, kako za sebe, tako i za druge.
Zbog svega navedenog, ne preostaje vam ništa drugo nego se sa svojima mališanima uputiti prema Gradskoj i sveučilišnoj knjižnici Osijek, jer… vrijeme je za knjigu, vrijeme je za čitanje!
Đelo od Gisko (Srđan Lukačević)