Akcijom “Najčitatelj GISKO” Gradska i sveučilišna knjižnica Osijek želi promicati čitanje među djecom i mladima, knjigu kao izvor znanja te poticati i njegovati pozitivne vrijednosti i usvajanje novih znanja. Jedan od ciljeva te akcije razvijanje je navike korištenja knjižnice i njenih sadržaja kroz cijeli život, potičući pri tome kod djece naviku i užitak u čitanju, kao i osiguravanje osnovnih uvjeta za cjeloživotno učenje. Uz goste pisce, ilustratore, vršnjake najčitatelja i predstavnike medija na svečanosti dodjele prisutni su i predstavnici Grada pod čijim se pokroviteljstvom akcija i održava. Veliki interes pokazali su i mediji koji redovito izvještavaju javnost o ovoj akciji i na taj način ukazuju na važnost poticanja kulture čitanja.
Akcija “Najčitatelj GISKO” započela je 2001. godine kako bi se potaklo zanimanje za knjigu i čitanje kod djece starije osnovnoškolske dobi. Najčitatelji su se odabirali prema statistici posudbe, što je značilo da je to dijete posudilo najveći broj knjiga, a kao dodatni poticaj dobivali su prigodne nagrade – knjige i besplatnu članarinu. Takav izbor “Najčitatelja GISKO” u suradnji s tvrtkom Coca-Cola Hrvatska održavao se sve do 2004. godine.
Godine 2005. Gradska i sveučilišna knjižnica Osijek uvodi nove kriterije za izbor “Najčitatelja GISKO”, sa željom da akcija izgubi natjecateljski karakter i u potpunosti preraste u promicanje čitanja među djecom, mladima i u obitelji. Novi kriteriji ne uzimaju u obzir samo statističke podatke o broju pročitanih knjiga, već i neke druge, kao što su: dugogodišnje članstvo u knjižnici, razgovor o pročitanim knjigama s knjižničarima, korištenje ostalih usluga knjižnice, vraćanje posuđenih knjiga na vrijeme i drugo.